Home > Werkwijze kindercoaching > Beelddenkers hebben succes
Beelddenkers hebben succes

Beelddenkers hebben succes met

de ‘Ik leer anders’ methode:

Een aantal kinderen is beelddenker. Dat wil zeggen dat de voorkeur van informatie opnemen, verwerken en onthouden visueel gebeurd.

En wat nu als de leerkracht voornamelijk onderwijst in woorden?
Dan bestaat de kans groot dat je zoon of dochter de stof niet begrijpt en dus al snel een leerachterstand ontwikkelt. Bijles heeft weinig tot geen resultaat omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden. Zelfvertrouwen wordt minder en je kind gaat met minder plezier naar school. Super zonde al zeg ik het zelf.

Blijf niet worstelen met schoolwerk als je verwacht dat je kind een beelddenker is. Door informatie te vertalen naar beelden, kunnen beelddenkers zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een paar sessies op maat, leer je deze techniek zelf toepassen. Daar heb je niet alleen nu op de basisschool profijt van, maar ook later. Dit kun je, in de toekomst, ook toepassen op vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen enz.

Er is direct resultaat, want de leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt.

De training is voor kinderen die problemen hebben met bijvoorbeeld:

  • taal, spellen en lezen
  • rekenen, tafels, plus en min sommen
  • onthouden van informatie
  • concentratie, snel afgeleid
  • organisatie en /of klokkijken

We starten met een korte kennismaking om de doelstellingen af te stemmen. Het informatiesysteem zal worden getest. Om de methode onder de knie te krijgen, kan je rekening houden met ongeveer vier afspraken. De sessie wordt gegeven in aanwezigheid van vader of moeder, zodat thuis de methode verder toegepast kan worden. We werken met het werkboek ik leer anders

Is jouw kind een beelddenker? Om een antwoord op deze vraag te krijgen, verwijs ik je naar mijn blog Beelddenkers leren anders.

Een sessie ‘Ik leer anders’ kost € 59,50 en is vrijgesteld van B.T.W. Ik leer anders is niet te declareren bij de zorgverzekering.

Praktijkervaring:
Voor onze 9 jarige zoon waren we op zoek naar iemand die hem kon helpen zijn hoofd te ordenen. Hij heeft een ernstige vorm van dyslexie en lijkt les stof en informatie anders te verwerken dan leeftijdsgenootjes.
Na 15 minuten bij Irene kon hij het woord ‘Park’ en ‘Station’ van voor na achter en van achter naar voor spellen. En dat voor een kind dat de ‘a’ en de ‘e’ nog niet uit elkaar kon houden. Buiten dat het spellen hem nu veel makkelijker afgaat heeft ook zijn zelfvertrouwen een enorme opsteker gekregen. We zijn super blij met de rust die de ik leer anders methode in zijn hoofd, zijn gedrag en ons gezin heeft gebracht.

Meer informatie over deze leermethode kun je ook vinden op ik leer anders

Ⓒ 2015-2017 Kinderpraktijk Happiness | Elizabeth Wolffstraat 1 | Tel. 06-246 92 616 | KvK 24481193
Website gemaakt door Pink Sneakers